Details
Mimmo Rotella (1918-2006)
Quasi archeologico
firmato 'Rotella' (in basso a destra); titolo e firma '"QUASI ARCHEOLOGICO" ROTELLA' (sul retro)
retro d'affiche su tela

58 x 66 cm.
Eseguito nel 1955 c.

'ALMOST ARCHAEOLOGICAL'; SIGNED (LOWER RIGHT); TITLED AND SIGNED (ON THE REVERSE); REVERSE AFFICHE ON CANVAS

L'opera non richiede Attestato di Libera Circolazione al fine della sua esportazione.
This work does not require an Export License.
Provenance
Acquisito direttamente dall'artista dall'attuale proprietario
Literature
G. Celant, Mimmo Rotella, Milano 2016, vol. II, p. 300 (illustrato); p. 554, n. 1955 138 (in elenco)
FURTHER DETAILS
"Per me il manifesto non conta solo in quanto tale, ma anche per la sua attualità, il suo colore, cioè, acquista un senso nuovo, in quanto riescono a introdurre una vera novità nel mio rapporto quotidiano con la strada. Ed è la molla creativa del colore che fa scattare la mia volontà di lacerazione, tutto quel complesso di fatti che si riposa infine nel mio quadro. Perché una cosa è la lacerazione che io opero nella strada, quando il manifesto mi appare come un momento culminante della natura, e un'altra è la lacerazione che nel mio studio aderisce a un ordine non solo naturale, ma di corrispondenza alle mie esigenze di visione, e di creazione di qualcosa che sia, anche sotto l'aspetto di 'ready-made', una metafora del mondo"

"Posters are not only important to me as such, but also because of their modernity, that is, their colours acquire new meaning since they manage to introduce a true novelty in my everyday relationship with the street. And it is the creative impulse of the colour that triggers my desire of laceration, all that complex of facts that finally lays in my picture. Because one thing is the act of ripping that I perform in the streets, when the poster appears to me as a culminating moment in nature, and another is the ripping which, in my studio, adheres to a not-only natural order, but of correspondence to my vision necessities, and of creation of something that is, also under the 'ready-made' aspect, a metaphor of the world"

M. ROTELLA
Special notice
Artist's Resale Right ("Droit de Suite"). Artist's Resale Right Regulations 2006 apply to this lot, the buyer agrees to pay us an amount equal to the resale royalty provided for in those Regulations, and we undertake to the buyer to pay such amount to the artist's collection agent.
Lotto soggetto a Diritto di Seguito. Secondo le regolamentazioni del 2006 il Diritto di Seguito è applicabile a questo lotto, il compratore acconsente a pagare a noi un importo pari a quello che regolamentazioni prevedono, e noi ci impegniamo nei confronti dell’acquirente a versare tale importo all’agente di riscossione dell’artista.
Please note this lot is the property of a consumer. See H1 of the Conditions of Sale.
Brought to you by

Related Articles

Sorry, we are unable to display this content. Please check your connection.

More from
20th/21st Century: Milan Online Sale Part II
Place your bid Condition report

A Christie's specialist may contact you to discuss this lot or to notify you if the condition changes prior to the sale.

I confirm that I have read this Important Notice regarding Condition Reports and agree to its terms. View Condition Report