Details
Giorgio de Chirico (1888-1978)
Venezia, Isola di San Giorgio
firmato 'g. de chirico' (in basso a sinistra)
olio su tela
50 x 60 cm.
Eseguito nel 1950 c.
Opera registrata presso la Fondazione Giorgio e Isa de Chirico, Roma, come da autentica di Claudio Bruni Sakraischik su fotografia in data 10 marzo 1987

'VENICE, ISLAND OF SAN GIORGIO'; SIGNED (LOWER LEFT); OIL ON CANVAS
Provenance
Galleria la Barcaccia, Roma
Galleria Cafiso, Milano
ivi acquisito dall'attuale proprietario
FURTHER DETAILS
Son venuto spesso a Venezia e continuo a venire perché è una città molto bella, di una bellezza particolare. Del resto non sono il primo perché da molto tempo i poeti, gli scrittori e i filosofi hanno amato a Venezia e sono venuti a Venezia. C'è molta varietà, c'è anche nel colore, ci sono molti contrasti. È una città che si presta alla pittura: è la città della pittura per eccellenza.

I have often come to Venice and I keep coming because it is a very beautiful city, with a special beauty. After all, I am not the first because for a long time poets, writers and philosophers have loved Venice and have come to Venice. There is a lot of variety, also in the colour, there are many contrasts. It is a city that lends itself to painting: it is the city of painting par excellence.


GIORGIO DE CHIRICO
Brought to you by

Related Articles

Sorry, we are unable to display this content. Please check your connection.

More from
20th/21st Century: Milan Online Sale
Place your bid Condition report

A Christie's specialist may contact you to discuss this lot or to notify you if the condition changes prior to the sale.

I confirm that I have read this Important Notice regarding Condition Reports and agree to its terms. View Condition Report